Waarom

img_0824-002810029

Het menselijk lichaam is gebouwd om te bewegen. Bewegen is dan ook goed voor de mens, daar twijfelt niemand aan. Bewegen houdt de spieren en gewrichten soepel, vergroot ons uithoudingsvermogen alsmede onze weerstand tegen ziekten en het is belangrijk voor onze hart- en bloedvaten. Bovendien heeft bewegen een positief effect op het gevoel van welbevinden. Kortom: regelmatig bewegen heeft een positieve invloed op uw gezondheid en het is nog leuk ook !                                                                                                                                                                                           Het Fysio Bewegingscentrum is uw partner om op een verantwoorde manier meer te gaan bewegen.

Na een uitgebreid individueel onderzoek waarin we o.a. de soepelheid van uw gewrichten en uw spierkracht bepalen, krijgt u van ons een gericht advies over hoe u het beste zou kunnen bewegen of welke sport voor u geschikt is. Voor mensen met een verlaagde belastbaarheid door een bepaalde aandoening of ziekte, kunnen we sinds kort ook testen doen om hun conditie en welbevinden in beeld te krijgen. De groepen die wij getest hebben, bestond uit patiënten met fibromyalgie, reuma en burn-out. Op deze manier kunnen wij ook voor deze groepen van waarde zijn wat betreft het samenstellen van een verantwoord oefenprogramma.

Als u niet durft te bewegen, bijvoorbeeld omdat u teveel pijn heeft of omdat u niet weet welke vorm van bewegen goed voor u is, ook dan kunnen wij u behulpzaam zijn door onze individuele aanpak en kennis van de aandoeningen. Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat juist voor deze groep mensen bewegen heel belangrijk is.